Overslaan en naar inhoud gaan

Jaarverslag 2021

Gepubliceerd op:

Met gepaste trots presenteren wij ons jaarverslag van 2021. Het bestuur van Pensioenfonds UWV kijkt terug op een succesvol beleggingsjaar in 2021. Maar ondanks de gunstige rendementen lag het totale rendement van onze beleggingsportefeuille met 4,8 procent zelfs onder dat van het 10 jarige gemiddelde van 7,1 procent. Dat had alles te maken met de afdekking van het renterisico (50 procent). De actuele dekkingsgraad steeg in 2021 met maar liefst 11,6 procent tot 111,4 procent.

Klaar voor verandering

Het thema van ons jaarverslag is ‘klaar voor verandering’. Want verandering gaat er komen. Het nieuwe pensioenstelsel komt steeds dichterbij. We willen dat de overgang soepel verloopt. Daarom hebben we in 2021 op verschillende gebieden stappen gezet om ons klaar te maken voor die verandering. Wat die stappen waren, lees je in ons jaarverslag.

Vier thema's

We vertellen je verder hoe ons pensioenfonds ervoor staat aan de hand van vier thema’s:

• Hoe we deelnemers inzicht geven in hun pensioen;
  • Wat we doen aan goed pensioenfondsbestuur;
  • Hoe we verantwoord beleggen met een goed rendement;
  • Wat we zien in de toekomst voor ons pensioenfonds.

Meer informatie?

Wil je weten hoe ons fonds ervoor staat? Wat er in 2021 veranderde en wat de belangrijkste gebeurtenissen waren? We hebben de belangrijkste feiten en cijfers voor je op een rij gezet in ons verkorte jaarverslag.

Het volledige jaarverslag en de jaarrekening bekijk je hier.