
Niet tevreden? Vertel het ons.
Ben je niet tevreden over onze dienstverlening? Dat is vervelend, maar we horen graag waarom. Vaak kunnen we het probleem dan meteen samen oplossen. Je kunt ook een klacht indienen.
Vertel ons waar je ontevreden over bent
Vertel ons waar je ontevreden over bent en waarom. Onze medewerkers helpen je graag persoonlijk. Iedere werkdag van 09.00 tot 17.00 uur zitten we voor je klaar op (050) 582 79 77.
Stuur ons een mail op info@uwvpensioen.nl
Let op: gebruik je Zivver? Schakel dit dan uit, anders kunnen wij je e-mail niet openen.
Schrijf je liever een brief? Dat kan. Ons adres:
Pensioenfonds UWV
Postbus 501
9700 AM Groningen
Als je niet tevreden bent, kun je een formele klacht indienen. We vertellen je wat je van ons kunt verwachten en wanneer.
Je kunt je klacht telefonisch melden, of per e-mail of brief. Vertel ons waarover je niet tevreden bent en waarom. Geef ook je adres en telefoonnummer door.
We laten je schriftelijk weten dat we je klacht hebben ontvangen.
Meestal krijg je binnen 20 werkdagen een antwoord. Het kan zijn dat we meer tijd nodig hebben. Bijvoorbeeld omdat we iets uit moeten zoeken. Dan laten we je weten wanneer je antwoord krijgt.
We hopen natuurlijk dat je je kunt vinden in ons antwoord. Als dat niet zo is, kun je een van de volgende twee dingen doen:
Ben je het niet eens met het besluit op je klacht en vind je dat het fonds het pensioenreglement en statuten niet juist heeft toegepast in jouw specifieke situatie? Dan kun je in beroep. Er is dan sprake van een geschil tussen jou en het fonds. Geschillen worden behandeld door de Commissie van Beroep.
1. Richt je e-mail of brief aan de Commissie van Beroep van Pensioenfonds UWV.
2. Geef duidelijk aan waarom je het niet eens bent met ons antwoord.
3. De Commissie stuurt jouw beroep naar het pensioenfonds. Het pensioenfonds moet binnen 2 maanden reageren. Je krijgt een kopie van de reactie.
4. Daarna doet de Commissie binnen 2 maanden uitspraak. Mogelijk krijg je een uitnodiging om je standpunt te komen toelichten.
5. Het pensioenfonds besluit binnen twee maanden na de uitspraak van de Commissie of zij het advies opvolgt of hier gemotiveerd van afwijkt.
Kom je er niet uit? Bel ons op (050) 582 79 77 en we leggen we je uit of het in jouw geval over een klacht of een geschil gaat en wat je kunt doen.
Je hebt onze interne klachten- en geschillenprocedure doorlopen. En je bent het niet eens met de uitspraak van de Commissie van Beroep?
- Dan kun je naar de Ombudsman Pensioenen.
- Ben je het niet eens met de uitspraak van de Commissie van Beroep of met het advies van Ombudsman Pensioenen? Dan kun je naar de rechtbank. Je kunt trouwens ook direct naar de rechtbank. Dus zonder dat je bij de Ombudsman Pensioenen bent geweest.
Meer weten?
We nemen jou en je klacht serieus. We waarderen het dan ook dat je je ervaring met ons deelt.
- Luisteren naar onze klanten staat centraal. Want dat geeft ons de kans om onze service te verbeteren.
- We zorgen er zoveel mogelijk voor dat je één aanspreekpunt hebt. Dan hoef je niet elke keer opnieuw je verhaal te doen.
- Als je klacht is afgehandeld horen we graag hoe je ervaring was en of je tevreden bent met de oplossing. Ook als je meer uitleg wilt kun je altijd contact met ons opnemen.
We kunnen je klacht makkelijker in behandeling nemen met de volgende informatie:
- een duidelijke omschrijving van je klacht
- de reden of redenen van je klacht
- je adres
- je telefoonnummer
In de Commissie van Beroep zitten 3 werknemers van Pensioenfonds UWV. De Commissie beoordeelt geschillen tussen het pensioenfonds en een deelnemer of pensioengerechtigde. De Commissie van beroep kijkt dan of het bestuur het pensioenreglement (pdf) of de statuten (pdf) in jouw situatie goed heeft toegepast.
De Commissie gaat niet over de inhoud van algemene besluiten en regels, zoals het pensioenreglement. Lees meer over vervolgstappen en wanneer je antwoord krijgt in het reglement Commissie van Beroep (pdf).